Az értékesítést támogató rendszerek (CRM) bevezetésének emberi oldala

Első ránézésre meglepő lehet ez a kombináció. Annyi coach van manapság, ki gondolná, hogy CRM-re is van már. Egyáltalán mi az a CRM? 
Sok-sok kérdés merült fel az utóbbi időben, mióta a gardakatalin.hu elindult. Pont ezt szerettem volna. Egy olyan szolgáltatás nevet, ami meglepő, figyelemfelkeltő, és teljesen azonos velem. Ettől jobbat keresve sem találhattam volna. Vegyük sorra, miért is született meg ez a név, és mit takar a szolgáltatás, ami mögötte van.

Mi az a CRM?

Customer Relationship Management – Ügyfélkapcsolatok kezelésére szolgáló rendszerek rövidítése. Pályafutásom elején rengeteget magyaráztam az értékesítés során, hogy mi is ez a CRM. Részese lehettem annak a folyamatnak, hogy hogyan neveljük ki a magyar KKV szektort arra, hogy tudják mi a CRM, és használják is. A cég ahol ezt gyakorolhattam, azóta a magyar KKV szektor legmeghatározóbb piaci szereplőjévé vált. Ott vált igazán szívügyemmé ez a terület. Az ügyfelekkel való együttműködés, kapcsolattartás, közös gondolkodás, partnerség és bizalom mind olyan, ami számomra a legfontosabb az üzleti életben. Boldoggá tesz, hogy pont ezeket az értékeket támogató rendszerrel támogathatom ügyfeleim digitális transzformációját, fejlődését, hatékonyságát.

Miért van szükség CRM Coachra?

Az évek múlásával úgy éreztem, hogy a bevezetési folyamatban sokszor hiányzik a megfelelő előkészítési folyamat. Nem minden vezető fejében kerekedik ki tisztán, hogy CRM-re van szükség. Csak a káosz érzékelhető, és a hatékonyság romlás, esetleg nagy fluktuáció. Ebben a fázisban még korai egy CRM-et bevezető szállító felkeresése. Célszerűbb egy olyan független tanácsadó jelenléte, aki elő tudja készíteni a terepet. Megvizsgálja a jelenlegi helyzetet, a vezetőkkel, és a csapatokkal is egyeztet, célokat, stratégiát dolgoz ki az ügyféllel közösen. 

Az így előkészített szervezet már bátran tud bevezető partnert keresni, mert lesznek konkrétumok, tiszta elképzelés, tiszta célok, amikre a szállítók is könnyebben tudnak bevezetési tervet és árakat javasolni.

Miért coach és nem tanácsadó?

A szervezetfejlesztési folyamat menedzselésében sokan a technológiát helyezik központi helyre. Holott emberek életét fogja jobbá, vagy éppen rosszabbá tenni egy technológiai változás. Azt, hogy éppen melyik irányba billen majd a mérleg a bevezetés után, az emberi tényezők fogják meghatározni. A megfelelően előkészített projekt, megfelelő kommunikációval, célmeghatározással, stratégiával. 

A tanácsadók általában hozzák a korábbi tapasztalataikat, és megoldási javaslatokkal állnak elő. A coaching szemlélet és módszertan bevonásával viszont lehetőség nyílik arra, hogy a vezetők saját maguk, önazonos módon tudják kitűzni a céljaikat, és erre az önazonos célmeghatározásra lehet utána a stratégiát is kialakítani. 

A coaching módszerek azonban nem csak a vezetőket támogatják a CRM Coach folyamatban. A csapat is ugyanúgy részese egy szervezeti változásnak, emiatt nem szakad kihagyni őket a folyamatból. Team coaching eszközök segítségével egy ellenálló csapatból is lehet szövetségest transzformálni.

A CRM Coach szolgáltatásom tehát abszolút az ügyfeleim emberi támogatására fókuszál egy szervezeti átalakítás során.

A CRM Coach szolgáltatás elemei

  • Vezetői coaching
    • célmeghatározás
    • stratégia kialakítás
    • business coaching
  • Team coaching
    • csapategység erősítése
    • változáshoz való alkalmazkodás növelése
    • bizalom növelése
  • CRM bevezetés előkészítése
    • igények felmérése, strukturálása
    • kiválasztási folyamat kidolgozáa
    • szállító kiválasztásának támogatása
  • CRM rendszer implementáció
    • minőségellenőrzés
    • implementáció menedzselése
  • CRM használatba vételének támogatása
    • best practice-ek kidolgozása
    • mentoring

Miért fontos ez?

Mert a digitális transzformáció nem csak technikai projekt. Hanem emberi történet. A CRM Coach szolgáltatásom abban segít, hogy ez a történet ne csak hatékony legyen – hanem inspiráló is.